Ali-Aleya #2 - Kenal 'Balance'?

Ali : Bhai, rokok gua abis la bhai... Lu ada rokok tak?
Alan : Rokok gua pon baru abis bro, takpelah, gua pon nak pegi kedai ni, lu nk pesan tak?
Ali : Elok la tu, nah, *hulur RM50*, kau angkat Danhil satu sekali dengan topap selkom RM30, ada 'balance' tu, jangan lupa 'angkat' pulak, kau tu dahla selalu lupa...
Alan : Okay, okay...

Alan berzikir 'balance' sepanjang perjalanan beliau ke kedai. Harap beliau supaya tak terlupa pesan Ali tadi. Sekembalinya beliau....

Alan : Nah rokok dengan topap lu...
Ali : 'Balance'nya mana? RM10 pon duit der. Eh, tu pompuan mana pulak lu kutip tu? Awek lu ke? Menyempat je kau kan kalau pasal pompuan...
Alan : Eh, jadah apa awek gua, ini la 'belen' yang lu suruh gua angkat tadi. Yang ni gua kutip tepi bas stop. Dia tak mintak lebih, tepat RM10, memang cukup duit lu bagi, takda baki langsung.
Ali : Woi babi, gua suruh ambik 'balance' bangang, bukan 'belen'. Gua nk buat apa dengan pompuan ni? Cuba lu cerita sikit. Lahabau punya member.
Alan: Woi cilaka, gua dah dapat belen murah camni pon lu nak bising, takde takde, lu simpan la.. Gua tak pandai main perempuan.

Ali hanya mampu tepuk dahi.

Leya : Hai abang, nama saya Leya, Aleya Maisara... *tersenyum kelat*

p/s: Market sekarang biasa belen lu boleh dapat harga berapa?




Comments